Capcana ambalajelor: Cum sunt manipulați copiii să aleagă alimentele nesănătoase. „Companiile le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor”
Companiile alimentare recurg la tactici „lipsite de etică”, folosind culori strălucitoare și personaje din desene animate pentru a manipula copiii să își dorească dulciuri și chipsuri, conform unui raport citat de The Guardian.
Ambalajele colorate ale dulciurilor îi atrag pe copiii – Foto Shutterstock
Bite Back, afiliată imperiului culinar al lui Jamie Oliver, a cerut experților în nutriție să evalueze 262 de produse alimentare dulci din Marea Britanie, fabricate de cele mai mari 10 companii, subliniind preocupările privind sănătatea copiilor.
Concret, Oliver îi acuză pe producătorii de alimente că aleg ambalaje deliberat create să „capteze mințile tinere”, promovând astfel vânzarea de alimente nesănătoase, relatează The Guardian.
Studiul efectuat de Action on Salt, un grup de experți în nutriție asociat cu Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că: 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase…