Consiliul Concurenței investighează sectorul audiovizual. Care sunt semnalele de alarmă și la cât pot ajunge sancțiunile
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație sectorială în domeniul audiovizual, pe fondul schimbărilor comerciale apărute pe piețele televiziunilor, publicității TV și serviciilor de retransmisie a canalelor TV din România, au transmis, luni, reprezentanții instituției. În cazul în care specialiștii autorității din domeniu descoperă că operatorii economici încalcă legea, sancțiunile pe care le poate aplica autoritatea pot avea o pondere importantă din cifra de afaceri.
Investigația sectorială a fost declanșată în contextul în care unele companii care dețin canale de televiziune, cu cote importante de audiență, au renunțat la regimul must carry, respectiv lista programelor care trebuie să facă parte, obligatoriu, din grila distribuitorilor de televiziune, și solicită plata unor sume de bani pentru a fi retransmise de către distribuitori, a transmis instituția.
Astfel, autoritatea de concurență va analiza structura piețelor de…